Wednesday, January 26, 2011

Jasa Ayah & Ibu

ibu,
kau mengandungkan aku sembilan bulan
kau harungi pelbagai cabaran
kau bertarung nyawa melahirkan aku
kau besarkan aku dengan kasih sayang


ibu,ketika aku sakit
kaulah yang paling menderita 
kau tidak tidur menjagaku
kau sentiasa di sisiku
walau letih kau tidak pernah merungut..


ayah,
kau membating tulang mencari rezeki
membesar dan menyekolahkan aku
kau sabar melayan kerenahku
kau setia menghatar dan mengambilku
dari sekolah..


ayah,
walau saat itu,kau tidak berduit
namun kau ushakan
demi memenuhi keperluanku
kau sanggup berkorban 
untuk memberikan pelajaran untukku..


ayah dan ibu,
ketahuilah aku sangat menyayangi kalian
aku kagum dengan semangat kalian..


ayah dan ibu,
walau kini kita berjauhan
aku tidak pernah melupakanmu
kalian tetap bertakhta di hatiku
kalian tetap yang teristimewa

No comments:

Post a Comment